Ρομποτική και Ψηφιακή Τεχνολογία για παιδιά

Επαφή των νέων παιδιών με την τεχνολογία.

Δυστυχώς η χώρα μας βαδίζει με δυσανάλογα βήματα από την υπόλοιπη Ε.Ε στον χώρο της εκπαίδευσης στις νέες τεχνολογίες.

Ήδη τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους διάφορα μαθήματα που αφορούν την ενασχόληση των παιδιών με τις νέες τεχνολογίες ή έχουν ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες εντελώς στον τρόπο διδασκαλίας τους.

Σε κεντρικό επίπεδο τα βήματα που γίνονται είναι σταθερά προς αυτή την κατεύθυνση αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς.

Γι’αυτόν τον λόγο προτείνουμε τις παρακάτω υπηρεσίες για ένταξη τους στα Κέντρα Δημιουργικής Μάθησης σε μόνιμο επίπεδο και για όλη την χρονιά.

Εμείς αναλαμβάνουμε εξ’ολοκλήρου τον προγραμματισμό, τον τεχνολογικό εξοπλισμό και το απαραίτητο προσωπικό για την δράση που θα ανεβάσει το επίπεδο της δημιουργικότητας αλλά και το ενδιαφέρον των παιδιών που έχουν κουραστεί από τα ίδια και τα ίδια.

Ρομποτική (stem education)

Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια ισχυρή και ευέλικτη διδασκαλία μάθησης που ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να κατασκευάσουν και να ελέγξουν τα ρομπότ χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες γλώσσες προγραμματισμού και μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής συνδυάζεται η εκπαίδευση με το παιχνίδι: είναι ένας νέος “μετά – επιστημονικός κλάδος”.

Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα. Είναι γνωστό άλλωστε πως η μάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, ταχύτερα και ουσιαστικότερα όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι.

Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής συνδυάζονται οι Φυσικές Επιστήμες, η Τεχνολογία, η Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά.

Νηπιαγωγείο:

Ετοιμάζοντας τους μελλοντικούς μηχανικούς. Τα παιδιά έρχονται σε πρώτη επαφή με πολύ απλές ένοιες της μηχανικής αλλά και μέσα από το παιχνίδι φτιάχνουμε τις δικές μας κατασκευές.

Α,Β,Γ Δημοτικού:

Η συνέχεια του παραπάνω, τα παιδιά κάνουν την είσοδό τους στον προγραμματισμό, μαθαίνουν αυτοματισμούς και φτιάχνουν κατασκευές που τα βοηθάει να έρθουν κοντά με έννοιες όπως η πολικότητα, το ηλεκτρικό κύκλωμα κλπ.

Δ, Ε Δημοτικού – Γυμνάσιο:

Τα προγράμματα για μαθητές 11-15 ετών μέσα από το Stem και την εκπαιδευτική ρομποτική κατασκευάζουν και προγραμματίζουν κανονικά ρομπότ και έξυπνες συσκευές.
Τα ομαδικά project που δημιουργεί ο καθηγητής βοηθάει τα παιδιά στην ομαδικότητα, την αυτοπεποίθηση και τα βοηθάει να ξεκλειδώσουν δυνατότητες που δεν θα είχαν την ευκαιρία να ξεκλειδώσουν με άλλο τρόπο.

Τεχνολογία Ψηφιακής και Επαυξημένης πραγματικότητας

Virtual Reality - Augmented reality

Εισαγωγή
Στο σημερινό ψηφιακό κόσμο, το να παρακινήσεις τα παιδιά στην μάθηση γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Όταν οι “σπιτικές τεχνολογίες” όπως τα κινητά τηλέφωνα, τα tablets και οι παιχνιδομηχανές είναι υψηλής τεχνολογικής ανάπτυξης γίνεται ακόμα δυσκολότερο να ασχοληθούν τα παιδιά με την τεχνολογία στην τάξη, ειδικά αν η τεχνολογία αυτή υστερεί από αυτή που κάνουν χρήση καθημερινά στο σπίτι τους.

Η τεχνολογία ψηφιακής, επαυξημένης και μικτής πραγματικότητας είναι διαθέσιμη εδώ και αρκετά χρόνια αλλά μόνο από το 2016 και μετά έγινε η ανάπτυξη σε βαθμό ώστε να είναι διαθέσιμες στο καταναλωτικό κοινό.

Τι προσφέρει η Τεχνολογία Ψηφιακής και Επαυξημένης πραγματικότητας?

Η Τεχνολογία αυτή προσφέρει στουα μαθητές την δυνατότητα να έχουν εμπειρίες που υπό διαφορετικές συνθήκες δεν θα μπορούσαν να έχουν στον “πραγματικό κόσμο”.
Με αυτό τον τρόπο διεγείρεται η φαντασία τους αλλά και η θέλησή τους για περαιτέρω μάθηση με τρόπο που τα παραδοσιακά μέσα, βιβλία – βίντεο – φωτογραφίες, δεν μπορούν να προσφέρουν.

Προσφέροντας πραγματικές Εμπειρίες
Φανταστείτε λοιπόν οι μαθητές να μπορούν να επισκεφτούν από την ασφάλεια της τάξης τους τον Ωκεανό ή να εξερευνήσουν την δομή του ατόμου.

Για παράδειγμα ένας μαθητής στο άκουσμα της λέξης “έρημος” τι μπορεί να σκέφτεται;

Είναι κάτι που τις περισσότερες φορές έχει απλά σε φωτογραφίες. Η “εικονική” περιπλάνηση όμως σε μία έρημο δεν είναι απλά φωτογραφίες ή βίντεο, έτσι και οι αντιδράσεις στην σκέψη και την φαντασία του παιδιού είναι πολλαπλάσιες.

Με την εικονική πραγματικότητα μπορούμε να βάλουμε τα παιδιά και σε επικίνδυνες καταστάσεις, σε μέρη και συνθήκες που σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να βιώσουν στον πραγματικό κόσμο και από αυτή την εμπειρία μπορούν να αισθανθούν συναισθήματα όπως εμπάθεια ή ασφάλεια για την ζωή που ζούνε. Φανταστείτε έναν μαθητή στα χαρακώματα του ΠΠΠ, τι συναισθήματα μπορεί να νιώσει ή να κατανοήσει;

 

“Κρατάμε μόνο το 10% από αυτά που διαβάζουμε αλλά το 90% από αυτά που βιώνουμε”

Εξοπλισμός ειδικά για σχολικές αίθουσες

Ένα από τα βασικότερα θέματα είναι ποιον εξοπλισμό θα διαλέξουμε.

Η εταιρεία μας έχει επιλέξει να συνεργαστεί με την Αγγλική εταιρεία Avantis.

Η Αγγλική εταιρεία είναι πραγματική πρωτοπόρος στον τομέα της, έχοντας συνεχόμενο support αλλά συνεχώς νέο υλικό προς χρήση.
Επίσης είναι από τις μοναδικές εταιρείες που ο σχεδιασμός της δεν είναι ατομικός και έτσι όλοι οι μαθητές που φορούν τον εξοπλισμό μπορούν να μοιράζονται το ίδιο περιβάλλον αλλά και ο “δάσκαλος” μπορεί με την σειρά του να βλέπει τι κοιτούν οι μαθητές του ή να τους εστιάσει σε κάτι συγκεκριμένο.

Ταυτόχρονα σε συνεργασία με ελληνική εταιρεία παραγωγής έχουν την δυνατότητα εμπλουτισμού αλλά και επιλογή θεματολογίας.